gad.blo.gg

#6 - Självmordstankar

Publicerad 2013-10-09 10:01:00 i GAD,

Jag gjorde en undersökning för ett tag sedan där otroliga 135 personer svarade på enkäten.
Frågorna gällde ångest och liknande. (Svaren är en grund till mitt gymnasiearbete)
 
Otroliga 35 personer anser sig själva haft självmordstankar....
 
 
Detta gör mig så otroligt upprörd, vetskapen att 35 personer i min omgivning haft självmordstankar och att dessa personer aldrig talat öppet om det. 
 
Varför är vi så rädda att prata om detta? Varför vill vi inte berätta? 
 
Jag tycker det är otroligt tragiskt.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-09 18:06:30

HEMSKT!! men de står att 135 svarade men de va väl bara 100? förlåt behövde påpeka <3

Svar: ja! men eftersom ajg inte köpt premium på surveymonkeys hemsida så kan jag bara se 100 st svar
emelieomnell.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Olika saker jag skriver om

Arkiv

Prenumerera och dela