gad.blo.gg

#4 - Att vilja dö

Publicerad 2013-09-29 20:59:00 i GAD,

Jag kan öppet och ärligt säga att jag har haft problem med suicidala tankar. Att vilja dö.
 
Vad gör man åt det?
Jag vet inte.
 
Jag har gått hos psykolog i flertal år, men min deppression verkar inte ha gått över. 
 
VARFÖR FÅR JAG INTE VARA LYCKLIG?
Jag vet inte.
 
 
P.S Jag kommer inte dö, det är bara en känsla av att VILJA dö. Jag vill inte att ni ska tycka synd om mig, jag vill bara att folk ska förstå skillnaden mellan självömkan och självinsikt!
 
 

#3 - Alla har något

Publicerad 2013-09-29 20:51:00 i GAD,

Syftet med denna blogg är att sprida kunskap.
Det låter säkert töntigt, och väldigt "we've seen it before" men GAD är enligt min mening väldigt otalat.
 
GAD är knappast den enda ångeststörnignen och därför vill jag få folk att förstå att det är så otroligt mer vanligt än vad man förstår.
 
Du kanske lider av GAD, din syster, pojkvän, moster, lärare. 

#2 - Överanalysera

Publicerad 2013-09-29 20:49:00 i GAD,

En typisk sak som händer när man har GAD är att man överanalyserar ALLT. En vanlig sak som händer då är att man bl.a utvecklar ätstörningar etc.
 
 
OBS OBS OBS!
 
 
Men att ha en ätstörning och att ha GAD är inte samma sak. INTE ENS LIKA!
 
 

#1 - Vad är GAD? LÄS LÄS LÄS

Publicerad 2013-09-29 20:41:00 i GAD,

1.Vad är GAD?
En ångeststörning
 
2.Vad är symptomen?
  • mer eller mindre konstant ängslig
  • osäker
  • okoncentrerad
  • rastlös
  • pessimistisk
  • spänd
  • stresskänslig
  • lättretlig.
3.Vad görs vid GAD?
Anti-deppressiva och terapi
 
4.Hur länge har man GAD?
Från det att man får diagnosen tills man sluter sina ögon
 
5.Vad gör att man får GAD?
Man kan födas med sårbarhet för att få GAD, men det som utlöser är oftast otrygg barndom
 
6.Hur lever man med GAD?
Man stressar upp sig för allt
 
7.Är det vanligt med GAD?
Nja
 
8.Hur vet man att man har GAD?
Man gör mängder med utredningar. INTE INTERNET-DIAGNOS
 
 
 

Nyligen

Olika saker jag skriver om

Arkiv

Prenumerera och dela